Instruktion – Maskinist

Lösenord för denna sida: Intern82kw

 

Uppgifter

 

  1. Bemanna BoatWasher-station vid öppettider.
    1. Stationen är öppen minst 4 timmar/dag.
    2. Öppettiderna kan variera med väder, vind och efterfrågan.
    3. Du får veta kommande dags öppettider senast dagen innan.
    4. Du behöver vara beredd att kunna jobba upp till 10 tim per dag.
  2. Tillgänglig på egen telefon under öppettider
  3. Betjäna BoatWashers kunder på bästa möjliga sätt med glatt humör, i ur och skur, klädd i hela, rena och snygga kläder eller BoatWashers ”uniform”(när den är klar).
  4. Tvätta båtar med hjälp av en BoatWasher, högtrycksspruta, borstar mfl redskap, så att båtägaren blir mycket nöjd med tvättresultat, bemötande och service.

 

  1. ”Klippa” tvättbiljetter (email från iZettle eller TicTail)
    1. Be båtägaren visa upp biljett på sin telefon innan start av tvättning.
    2. Be båtägaren maila bekräftelse på att hen fått sin tvätt genom att vidarebefordra texten ”OK tvätt nr 1, 2, 3, osv av –maskinistens namn– ” till info@boatwasher.se (helt enkelt genom att svara på kvittomailet)

Anledningarna till att detta behöver göras är:

  1. BoatWashers bevis på att en tvätt har levererats till kund dvs för att hindra överutnyttjande av klipp- och årskort.

 

  1. Sälja tvättbiljetter och andra produkter och tjänster ur BoatWashers sortiment, www.boatwasher.se/shop
    1. Målgrupper:
      Alla båtägare i Stockholms skärgård, men i första hand båtägare i ”din” stations primära upptagningsområde.
    2. Ta betalt, innan start av tvättning:
  1. Med kort vid stationen (iZettle + egen smartphone) OBS Ange alltid emailadress vid köpet så att biljetten/kvittot når båtägaren.
  2. Via BoatWasher Shop (eHandel) www.boatwasher.se/biljett
    (Se till att kunden anger din säljarkod för att försäljningen ska komma med i provisionsunderlaget)

OBS Uppmana båtägaren att spara kvitto/mailet i sin telefon/dator att visa upp vid nästa tvätt.

 

 

    1. Hantera/Ge rabatter:
  1. Vilka som har rabatt framgår här www.boatwasher.se/klubbrabatt .
  2. iZettle: Skriv in rabattkod i varukorg och ange rabattsats.
  • Tic-Tail: Kunden skriver själv in rabattkod i kassan och rabatten dras av automatiskt.

 

  1. Erbjuda och övertyga båtklubbar att bli ambassadörer för boatwasher och få rabatt, se www.boatwasher.se/ambassador
  2. Svara på frågor från kunder som hör av sig på telefon, sms och mail ang. t.ex: biljettköp, tidsbokning, stationer, öppettider mm
  3. Hålla stationens websidor och sociala medier uppdaterade och arbeta aktivt med dessa för att få båtägare att besöka stationen
    1. Exempel www.boatwasher.se/stocksund alternativt motsvarande wordpress-sida
    2. Exempel www.facebook.com/boatwasherstocksund
    3. https://instagram.com/boatwasher/

 

  1. Beredd att hjälpa till med andra sysslor hos BoatWasher då man bemannar stationen.