Annonsering, marknadsföring m.m.

Till dig som vill erbjuda BoatWasher marknadsföringsmöjligheter, annonsering, event mm.

Hej

Vi är självklart nyfikna på effektiva marknadsföringsaktiviteter för att nå våra målgrupper. För att göra det lättare för dig att erbjuda oss något riktigt bra, skräddarsytt och träffsäkert så har vi nedan försökt beskriva vårt marknasdföringsbehov. Läs detta innan du offererar oss.

Läs detta och kom sedan med träffsäkra och kostnadseffektiva förslag per mail till info @ boatwasher.se, där kontaktkostnaden för att nå våra målgrupper framgår tydligt.

Vår marknadsföringsbudget är väl tilltagen för den som är beredd att få betalt för prestation istället för räckvidd/exponering.

 

Redaktionellt värde för era läsare.
Det finns även ett stort redaktionellt värde i att berätta för båtägare om möjligheten till ett bekvämare, billigare och, inte minst, miljövänligare båtliv. Skicka gärna länken www.boatwasher.se/metoden till din chefsredaktör.

 

Summering av vårt behov för resp målgrupp:

  1. Båtägare som fortfarande bottenmålar sina båtar:
    1. Period: Februari – Maj
    2. Budskap: Köp årskort hos BoatWasher istället för att bottenmåla.
  2. Hamnar med fritidsbåtar:
    1. Period: Året runt
    2. Budskap: En BoatWasher löser hamnens problem med giftiga bottenfärger.

 

 

BoatWashers två viktigaste målgrupper är:

  1. Båtägare som idag bottenmålar
    och som skulle bli glada över att kunna leva ett ännu bekvämare, billigare och miljövänligare båtliv.
  2. Hamnar med fritidsbåtar  som borde ha en BoatWasher i sin hamn (båtklubbar, gästhamnar, marinor och varv).

.

Budskapen till målgruppen båtägare och BoatWashers betalningsvilja för att nå dessa är:

  1. Köp tvättbiljett istället för bottenfärg: www.boatwasher.se/betala
    Vad gäller biljettförsäljning som är vårt fokus från 1 november till 15 maj så lägger vi främst våra resurser på redaktionellt, personlig försäljning och ambassadörskontrakt, se www.boatwasher.se/ambassador.
    BoatWashers ambassadörer/biljettsäljare får provision på den nyförsäljning av biljetter de genererar.  Kanske har du någon idé där du får din ersättning baserat på prestation?
  2. Här finns BoatWashers stationer: www.boatwasher.se/karta
    Vad gäller ”skyltning” för att få båtägarna att hitta till våra stationer så lägger vi våra resurser på att sprida kartan www.boatwasher.se/karta genom inbäddning på olika webbar och sociala medier mm, länkar till kartan och analog spridning av urlen (flyers, skyltar/vepor mm).

.

Budskapet till målgruppen hamnar är:

Låt oss öppna en BoatWasher-station i din hamn: www.boatwasher.se/forslag.
I alla hamnar märkt med en soluppgång på vår karta vill vi öppna Boatwasher-stationer. Den som hjälper oss med detta belönas rikligt.

Tack för att du tagit dig tid att läsa detta!
Hoppas det hjälper dig att erbjuda oss något riktigt attraktivt.

Som tidigare nämnt, kom gärna med träffsäkra och kostnadseffektiva förslag per mail till info @ boatwasher.se där kontaktkostnaden för att nå båtägare kring resp station framgår tydligt.

Vänliga hälsningar

Odd Klofsten 🙂